Közvetlen Értékesítők Szövetsége
Közvetlen Értékesítők Szövetsége
Alakult: 1993 április 
Tagok: 
Feladatok 
-   A közvetlen értékesítési szakma megismertetését és elfogadtatását a nyilvánossággal a közvélemény, a hatóságok és a sajtó céltudatos és tárgyszerű tájékoztatása révén.
 -   A fogyasztók informálását a közvetlen értékesítési forma elõnyeiről, illetve azokról a cégekről, amelyek a szakma Etikai Kódexe szerint tevékenykedő, megbízható partnerek a piacon.
 -   A tagok által elfogadott Etikai Kódex betartását és betartatását, hogy a fogyasztókkal való kapcsolatok terén teljes bizalom alakulhasson ki.
 -   A Szövetség logójának népszerűsítését, hogy az emberek ismerjék fel és azt az etikus és megbízható kiszolgálással azonosítsák.
 - A szakma érdekképviseletét, hogy kedvező üzleti légkör jöjjön létre a közvetlen értékesítés számára.
 
A szakma Etikai Kódexe
 
A közvetlen értékesítés Etikai Kódexét a Közvetlen Értékesítők Európai Szövetsége (FEDSA) adta ki 1995-ben tagjai - a nemzeti szövetségek - számára.
A Kódex szabályozza a közvetlen értékesítés szereplőinek (cégek és termékforgalmazók) a fogyasztókkal, illetve egymással való kapcsolatait, viselkedését.
 
A Kódex célja:
 
- a fogyasztók védelme és megelégedettségének biztosítása
 -     a közvetlen értékesítést végző személyek védelme
 - a közvetlen értékesítési szakma kereseti lehetőségeinek etikus képviselete
 - a szabad vállalkozás keretében történõ tisztességes verseny támogatása
 - a közvetlen értékesítésről alkotott közvélemény formálása - minőségi termékek tisztességes feltételekkel történő eladása 
 
Az Etikai Kódex előírásainak betartása a szövetségi tagság elnyerésének és fenntartásának feltétele.
Az Etikai Kódex a közvetlen értékesítési szakma önszabályozó eszköze. Nem törvény, de olyan fokú etikus magatartást követel meg, amely a meglévő jogi elõírásokat is meghaladhatja. (Ez az országonként különbözõ jogi szabályozás függvénye.) Be nem tartása nem von maga után bírósági eljárást. Ugyanakkor semmilyen jogi kötelezettséget nem helyettesít.
 
Az alábbiakban a Kódex szövegének kivonatos változata olvasható, amely a legfontosabb pontokat mutatja be:
 
Viselkedés a fogyasztókkal szemben
 
-      a disztribútorok nem használhatnak félrevezető, megtévesztő és tisztességtelen értékesítési módokat
 -      a személyes és telefonos kapcsolatfelvétel ésszerű módon és elfogadható időpontban kell történjen, a tolakodás elkerülése érdekében
 -      az üzleti bemutató kezdetekor kérés nélkül be kell mutatkozni a leendő vásárlónak, azonosítani kell a céget és termékeit, valamint a találkozó célját
 -      a felkínált áru bemutatásának és ismertetésének pontosnak és teljesnek kell lennie, részletezve az árat, az esetleges hitellehetőséget, a fizetési feltételeket, a megfontolási időt és/vagy a visszavételi lehetőséget, a garanciális és szervizelési szabályokat, valamint a szállítási feltételeket
 
 
A cégek magatartása a termékforgalmazókkal szemben
 
-      a cégek minden közvetlen értékesítővel megismertetik az Etikai Kódex tartalmát, és - a disztribúciós rendszerükhöz való csatlakozás feltételeként - megkövetelik annak betartását
 -      a cégek pontos és teljes körû információt kötelesek adni jelenlegi és leendő termékforgalmazóiknak a disztribúciós rendszerük által nyújtott lehetõségekrõl, a közvetlen értékesítõk jogairól és kötelezettségeiről, valamint a csatlakozással felmerülõ költségekrõl és kiadásokról
 -      a cégek és termékforgalmazóik nem kérhetnek ésszerűtlenül magas díjat a belépésért, a képzésért vagy pusztán az üzletben való részvételi jogért
 -      a cégek disztribútoraikkal írásos szerződést kötelesek kötni
 -      a cégek megfelelő képzést kötelesek nyújtani, hogy termékforgalmazóik etikusan tevékenykedhessenek, illetve információt kötelesek adni az érintett piacról és a termékről
 
A Szövetség tagjai egymással szemben
 
-      a tisztességes piaci magatartás elveit követik
 -      nem csábíthatják el más közvetlen értékesítéssel foglalkozó cég termékforgalmazóit
 -      nem ócsárolhatják más cég termékeit és tevékenységét
 
Formátumok
Partnerek